FAQ items aan het laden...

Zending en goede doelen

Zending en goede doelen2024-02-21T08:37:04+00:00

Zending gaat door: juist nu!

De gemeentelijke zendingscommissie heeft als doel gemeenteleden bewust te maken van het werk van zending en hen op te roepen om de zendingsdoelen te ondersteunen om zo bij te dragen aan de wereldwijde verspreiding van het Evangelie. Dit doet zij door het werk van de (uitgezonden) zendingswerkers onder de aandacht te brengen en door zendingsgelden in te zamelen door middel van o.a. het zendingsbusje bij de uitgang van de kerk en diverse acties. Daarnaast adviseert zij, als commissie van bijstand, de kerkenraad rondom de keuze van de bestedingsdoelen t.b.v. zending.

Vanuit gemeente Nederlangbroek ondersteunen we de volgende doelen:

De evangelisatiecommissie probeert in contact te komen met mensen in Langbroek die het Evangelie niet kennen of hiervan vervreemd zijn. Dit doet zij door jaarlijks een Alpha Cursus aan te bieden. De Alpha Cursus start met een gezellige maaltijd, om vervolgens aan de hand van een filmpje van de Alpha Cursus met elkaar in gesprek te gaan over het geloof. Iedereen die geloofsvragen heeft of die meer wil weten over het Evangelie is van harte welkom, zowel mensen binnen als buiten de kerk. Contactpersoon is Martijn Overvest, meer informatie vindt u via de knop rechts.

De commissie heeft daarnaast ook als taak het missionaire bewustzijn van de gemeente te stimuleren en roept iedereen op om het Evangelie verder te delen met de mensen om hen heen.

Alpha Cursus